Presentació

Reimaginant un futur sostenible

El 2021 vam mirar cap a l’horitzó amb optimisme. Pot semblar estrany, tenint en compte que vam seguir durant tot l’any sotmesos al sotrac de la pandèmia de la COVID-19, amb fortes restriccions i un entorn totalment incert i canviant. Però des de la Fundació Catalunya La Pedrera sempre hem mantingut el rumb, sostenint les envestides de la tempesta.

És cert que ha estat un any en què hem hagut de focalitzar-nos en tenir cura dels més vulnerables, i això ha reduït la xifra de persones que s’han beneficiat dels nostres projectes. Però al mateix temps, hem aprofitat per treballar intensament en com reimaginar la Fundació, trencant definitivament amb inèrcies passades per prioritzar aquells projectes que ens fan una fundació profundament humanística.

Mantenint, com sempre, les persones al centre de les nostres actuacions, i mirant quins són els grans reptes de futur que afronta la societat en els propers anys, hem fixat les prioritats per desenvolupar els nostres projectes i programes. Volem tenir molt present l’allargament de l’esperança de vida; fer front al canvi climàtic i treballar a fons per la sostenibilitat energètica; donar suport inequívoc a la ciència; oferir igualtat d’oportunitats a tothom, sigui quin sigui el seu punt de partida; i fer xarxa amb l’ecosistema cultural català per oferir una nova mirada a la creació i la reflexió.

Seguirem centrant els nostres esforços en tirar endavant propostes que repercuteixin positivament en la qualitat de vida de les persones, des dels diferents àmbits en que treballem:

• Acompanyant l’envelliment, per fer-lo tan digne com sigui possible
  • Generant ocupació per persones en situacions vulnerables
  • Fomentant la sostenibilitat en els nostres espais naturals, perquè ens preocupa el món que volem deixar als nostres joves
  • Incentivant les vocacions i el talent en els àmbits de la ciència o la cultura, i millorant el creixement formatiu d’infants i joves
  • Desenvolupant projectes d’alimentació per millorar la salut
  • Promovent exposicions i experiències culturals de màxima qualitat que incitin a la reflexió i al pensament crític

Ens hem, doncs, reimaginat. I ara abordem els desafiaments del futur amb una mirada innovadora, treballant amb passió per generar oportunitats que transformin positivament la societat. Volem que tothom tingui un futur millor, perquè som la Fundació de les persones.

Germán Ramón-Cortés Montaner
President de la Fundació Catalunya La Pedrera