Ocupació inclusiva

persones

Generem llocs de treball per a persones en situació de vulnerabilitat

Perquè volem que tothom pugui tenir unes bones condicions de vida i millorar el seu futur.

Cooperativa MANS

L’any 2021 la Fundació Catalunya La Pedrera ha reforçat la seva tasca en favor de l’ocupació inclusiva a través de la Cooperativa MANS, aconseguint que un total de tretze treballadors d’inserció hagin accedit a l’empresa ordinària, el que suposa un gran increment respecte a l’any anterior. Són dades molt positives en un moment especialment complicat, amb una tornada progressiva a la normalitat després de la pandèmia i en el context de la crisi econòmica. A més a més, MANS ha seguit consolidant la seva relació amb les entitats i pagesos de productes ecològics de proximitat i ha aprofundit en la certificació de qualitat dels processos que duu a terme al centre d’envasat i expedició a Sant Vicenç dels Horts.

El reconeixement i valoració de MANS com a projecte social i de suport a la pagesia segueix creixent i l’any 2021 vam rebre la bona notícia de l’atorgament del premi European Award for Cooperative Innovation, en la categoria de premi a la creació de valor social. Atorguem molt valor a aquest premi pel fet que qui el concedeix són les pròpies cooperatives europees.

Horts de Sant Benet

Als Horts de Sant Benet l’any 2021 s’han contractat 14 persones en risc d’exclusió, la majoria joves, derivades dels ajuntaments propers i d’entitats socials del Bages. Aquest any els conreus principals han estat la col, el porro, la carbassa i la ceba. Tota la producció s’ha venut a la cooperativa MANS i a la indústria agroalimentària de la zona, com Aneto i Vegetalia. El treball conjunt amb els serveis socials dels ajuntaments i altres entitats del Bages ha permès que dos joves hagin trobat feina al mercat de treball ordinari.

Fundació Topromi

La Fundació Topromi ha continuat amb la seva missió de contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones que atén, tant en el projecte de Teràpia Ocupacional, com en el projecte d'Ocupació Inclusiva.

El Servei de Teràpia Ocupacional s’ha dedicat al desenvolupament de projectes, situant sempre al centre les 55 persones que s’atenen cada dia, vetllant pels seus drets, empoderant el seu creixement i autonomia personals i treballant pel seu benestar integral. S’han portat a terme activitats d'estimulació cognitiva i sensorial, s’han engegat sessions de teràpia assistida amb gossos, s’ha posat en marxa un hort terapèutic, s’han inclòs sistemes de comunicació augmentativa i alternativa, i s’ha treballat la creativitat i el benestar físic amb el lema: "no em diguis el que no puc fer, fixa't en el que soc capaç de fer".

Pel que fa al projecte d'Ocupació Inclusiva i adaptada, el 2021 han estat treballant a Topromi un total de 23 persones amb discapacitat o en risc de vulnerabilitat social, que han desenvolupat la seva feina en les línies d'arts gràfiques, manipulats, digitalització documental, serveis a l'empresa o envasat de fruits secs ecològics. El maig del 2021 la Fundació Topromi ha creat l'Empresa d'Inserció Topromi S.L., que neix amb la intenció de donar una atenció professional a joves tutelats i/o extutelats en situació de vulnerabilitat.

Aquest 2021 la Generalitat de Catalunya ha atorgat a la Fundació Topromi la placa President Francesc Macià, en la categoria d'igualtat d'oportunitats en el treball i conciliació de la vida personal, laboral i familiar i corresponsabilitat entre dones i homes dels treballs de mercat i domèstic i de cura de persones, en reconeixement de l'esforç per la feina feta al llarg de la trajectòria de la Fundació.