Envelliment digne

Acompanyem les persones grans

Perquè tinguin un envelliment tan digne com sigui possible, mantenint al màxim les seves capacitats i el seu estat emocional.

Programa de Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut (REMS)

L’any 2021 la Fundació Catalunya La Pedrera ha mantingut el seu compromís acompanyant l’envelliment de les persones perquè sigui el més digne possible. En concret el programa de Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut (REMS) ha reobert les seves portes a dos espaiSocials més, el de Tarragona i el de Badalona Centre, arribant a un total de 20 espais oberts arreu de Catalunya. Ha estat l’any de consolidació de la tornada dels participants a l’activitat presencial, que ha conviscut amb els serveis a domicili i online per a aquelles persones que, per necessitat o per precaució, han decidit que preferien treballar les seves capacitats físiques i cognitives des de casa seva.

Les estrictes mesures de seguretat i higiene que hem posat en marxa han fet que no hi hagi hagut brots de Covid-19 als espaiSocials, i els participants progressivament han agafat confiança i han anat tornant de manera presencial.

Dina en companyia

Perquè les persones grans puguin tenir qualitat de vida, també és necessari mantenir un bon estat emocional i social, per això és tan important que el programa Dina en companyia hagi consolidat, durant aquest 2021, la tornada dels seus participants als 14 espaiSocials on està implantat. A més a més, aquest any s’ha obert el servei a un espai més, el de Sabadell, aconseguint que un total de 477 persones gaudeixin diàriament d’un àpat equilibrat i saludable, en companyia d’altres persones grans.

Prevenció a la dependència

Un total de 259 persones han participat durant el 2021 al projecte de Salut Activa, una proposta que ofereix tallers de memòria i activitat física a persones grans autònomes amb l’objectiu de mantenir les seves capacitats cognitives i físiques el màxim de temps possible.

persones

Grups de suport a cuidadors

Acompanyar les persones grans vol dir també acompanyar les cuidadores i cuidadors no professionals que poden presentar malestar emocional per la sobrecàrrega que suposa la cura d’un familiar amb fase inicial d’Alzheimer o altres demències. Als espaiSocials de la Fundació s’ofereix un espai de participació en grup, conduït per un psicòleg, on es comparteixen recursos per gestionar les emocions i millorar el benestar emocional d’aquestes persones.